Farihan1909

assalammualaikum..istimewa buat tatapan semua.sudah lama kita tidak bersua..permulaan 2010 ini bermula agak bz dengan pelbagai aktiviti.tanggal 14feb n sempena gong xi fa cai ini barulah ada kesempatan untuk  membuka versi terbaru ni.

bercakap tentang kuku…memang ada macam-macam bentuk.tapi sekarang nak touch more on islamic perspective…islam itu memang indah..pelbagai guiedline yang dah disediakan buat penganutnya.hari tu, umi balik mengaji umi cerita. tok guru kata, ada hari-hari yang dibolehkan dan tak boleh untuk memotong kuku. pastu, ada juga turutan kuku jari mana yang perlu dipotong dulu. hebat hebat! sebab tu penting menunutut ilmu nie kan..tak sia-sia..tapi topik ni more on kuku jari tangan. kuku kaki ti investigate semula…xhabeh ngaji g..

b4 this pun, saya tahu potong kuku hari jumaat ja..ok jom lets check it out!

“KUKU & SETIAP HARI”

isnindibolehkan potong kuku

selasa – X sebab minta dapat bala

rabu – X sebab minta dapat penyakit

khamisdibolehkan potong kuku

jumaat –  dibolehkan potong kuku

sabtu – X sebab hari yahudi

ahad – X sebab hari Kristian


KUKU & GILIRAN UNTUK DIPOTONG

cara potongan diselang-selikan.bermula jari telunjuk tangan kanan dan diikuti jari manis. kemudian potongan kuku diteruskan ke jari kelingking tangan kiri dan ke jari hantu seterusnya ke ibu jari.

begitulah potongan kedua seterusnya dimulakan dengan jari hantu tanan kanan diikuti jari kelingking disambung potongan ke jari manis tangan kiri. kemudian ke jari telunjuk tangan kiri dan akhir sekali ibu jari tangan kanan…..

ingat! kena berselang-seli..tue je clue nyee…


PANTANG LARANG..jeng je jeng…..!

stakat nie, pantang larat yang umi gtau…cebisan kuku tu tak boleh ada dalam rumah. maksudnya lebih baik potong kuku di luar rumah dan sebaik-baiknya kuku tersebut tanam didalam tanah. kan bagus, dapat pahala berganda.kenapa kuku tu tak ble ada dlm rumah? sebabnya, ia boleh mengakibatkan ‘penyakit’ miskin keturunan…~

ok, stakat nie dulu. ti  say update if ada correction ttg info nie..wslm…. (“,)…



Advertisements

paraktikal kah aku????????????? atau PARAK KAT HATIKU!!!!!!!!!!

assalammualaikum BRO!
haha pembuka tirai 2009…baru aku dapat menanyakan kabo engkorang sume. hri ni agk relex sdkit brbanding hri laen..tp pasni nak kuar wat asssgmnt…wokeehhh kengkawan sume…mis u all, smga berbHAGIA SELALU..aslkan tidaklah terlalu bahagia n menempah tempat di Hospital bahagia,udah… adios!!

"Sweet Memory" 

“Sweet Memory”

ONE, TWO, klik!!!

ONE, TWO, klik!!!

akhirnya, setelah hampir empat tahun kat USIM nie, inilah gambar yang paling meng’appear’kan keSISWIan sepanjang seperjuangan…nampakla mathured ckeett, perrggghh! tapi, da satu hal yang sadis di sebalik gambarni, si Dayang nda puas hati sebab muka ia nada, kah!kah! jangan marah aa, dayang..hihi!=)

hah! tau tak  macamana aluminium ni menjejaskan kesihatan kita????? merujuk kepada majalah i november 2005, antara masalah kesihatan yang diakibatkan oleh aluminium ialah batuk dan asthma. kajian juga menunjukkan penyakit alzheimer dan nyanyuk antaranya disebakan oleh kadar aluminium yang tinggi di dalam otak. orang dewasa dan kanak-kanak yang menerima dos aluminium yang tinggi dalam rawatan sesuatu penyakit, dikesan mengalami masalah berkaitan tulang.

“tapi, kalau dah bahaya, kenapa aluminiumni dikitar semula??? huh, tepuk dada tanya selera”

JIKA SESEORANG WANITA ITU SOLAT LIMA WAKTU, BERPUASA DI BULAN RAMADHAN, TAATKAN SUAMI DAN MENJAGA MARUAHNYA, PILIHLAH MANA-MANA SYURGA YANG DIA MAHU” (AL-BAZZAR)

October 2017
M T W T F S S
« Feb    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Top Posts

Blog Stats

  • 2,567 hits

Top Clicks

  • None